Všeobecné obchodné podmienky VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE DODANIE TOVARU PROSTREDNÍCTVOM ELEKTRONICKÉHO OBCHODU E-SHOP Článok I.Úvodné ustanovenia Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VP") upravujú vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými v Slovenskej republike. Tieto VP sú nedeliteľnou súčasťou kúpnych zmlúv uzatváraných medzi predávajúcim a tretími osobami ako kupujúcimi vymedzenými v článku II. bod 2 a bod 3 týchto VP. Tieto VP sa aplikujú na všetky dodania tovaru predávajúcim kupujúcemu, ktoré budú realizované kupujúcim (a) prostredníctvom e-shopu označeného ako www.ewalds.sk, (b) na prevádzke (predajni) predávajúceho. Pre účely identifikácie predávajúceho, predávajúci oznamuje, svoje identifikačné údaje, najmä pre účely elektronickej komunikácie (ust. § 4 zákona číslo 22/2004 Z.z., zákon o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z.), nasledovne: Obchodné meno: EWALDS, s.r.o.Sídlom: Matúškovská cesta 1413/17, 924 01 Galanta Adresa pre doručovanie písomných podaní: Matuškovská 1413/17, 92401 Galanta IČO: 47 792 671IČ DPH: SK2024113641Zapísaná: v obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 34507/TBankové spojenie: IBAN: SK1602 0000 0000 38024 19253 Tel. kontakt: 031/780 75 68 Mailový kontakt pre objednávky: eshop@ewalds.skMailový kontakt pre reklamácie: reklamacie@ewalds.sk Článok II.Spôsob uzavretia zmluvy 1. Obchodná spoločnosť EWALDS, s.r.o., so sídlom Matúškovská cesta 1413/17, 924 01 Galanta, IČO: 47 792 671, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č.: 34507/T, je obchodnou spoločnosťou, ktorej predmetom podnikania je o.i. kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) alebo iným prevádzkovateľom živnosti (veľkoobchod) (ďalej aj "predávajúci" alebo "EWALDS, s.r.o."). 2. Právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ (SZČO), ktorá má záujem odobrať od predávajúceho tovar na účely svojho podnikania sa nepovažuje za spotrebiteľa (ďalej len "veľkoobchodný predaj"). 3. Fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, a z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, sa považuje za spotrebiteľa (ďalej len "spotrebiteľ"). Pri odoberaní tovaru spotrebiteľom sa na uzavretie jednotlivej kúpnej zmluvy budú aplikovať tieto VP, ako aj osobitné všeobecne záväzné právne predpisy o ochrane spotrebiteľa (čl. XIII. bod. 1 týchto VP). 4. Navrhovateľmi na uzavretie jednotlivej kúpnej zmluvy s predávajúcim sú osoby uvedené v čl. II. bod 2 a 3 týchto VP. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim sa uzatvára na základe objednávky kupujúceho, ktorá sa považuje podľa ust. § 43a OZ za návrh na uzavretie zmluvy, a po jej prijatí predávajúcim, bez výhrad, sa kúpna zmluva považuje za uzavretú. Ak, ide o zmluvu uzavretú na diaľku alebo ide o zmluvu uzavretú mimo prevádzky predávajúceho, táto zmluva vznikne až doručením súhlasu spotrebiteľa s obsahom ponuky predávajúcemu ako obchodníkovi na trvanlivom médiu. 5. Objednávku (návrh) na uzavretie kúpnej zmluvy môže kupujúci urobiť iba(a) osobne na prevádzke (predajni) predávajúceho,(b) prostredníctvom elektronickej objednávky nachádzajúcej sa na internetovej stránke predávajúceho na www.ewalds.sk (ďalej len "e-shop"),(c) mailom na adresu predávajúceho eshop@ewalds.sk,(d) telefonicky, na tel. čísle zverejnenom na www.ewalds.sk,(e) prostredníctvom elektronického chatu (Smartsupp).Objednávka realizovaná mailom, telefonicky a cez Smartsupp, sa tiež považuje za objednávku realizovanú podľa osobitného zákona o elektronickom obchode (zák. č. 22/2004 Z.z. v znení neskorších právnych predpisov). Objednávka musí obsahovať-identifikačné údaje kupujúceho, v rozsahu meno a priezvisko, bydlisko, adresa na doručenia tovaru (dodacia adresa), e-mail, telefónne číslo,-ak má tovar prevziať pri doručení iná osoba, ako kupujúci, uvedie kupujúci identifikačné údaje tejto osoby v rovnakom rozsahu,-predmet kúpy (dodania) v rozsahu názov tovaru, množstvo a jeho cena(ďalej len "objednávka" v príslušnom gramatickom tvare). 6. Objednávka podľa článku II. bod 5 VP musí byť kupujúcim realizovaná na základe aktuálnej cenovej ponuky predávajúceho, a to v prípade (a) osobnej objednávky na predajni, z aktuálnej ponuky predávajúceho, ktorá sa nachádza na predajni (ak sa zmluvné strany jednotlivo nedohodnú inak, najmä pred-objednaním tovaru, ktorý ešte nie je naskladnený na predajni), (b) z aktuálnej ponuky na internetovej stránke spoločnosti www.ewalds.sk. 7. Predávajúci objednávku skontroluje, a v prípade, ak zistí, že objednávka je neúplná, resp. nespĺňa náležitosti podľa článku II. bod 5 a 6. VP, kontaktuje kupujúceho za účelom zabezpečenia doplnenia objednávky, resp. jej opravy tak, aby predávajúci mohol dodať kupujúcemu tovar v lehote uvedenej v článku III. bod. 5 VP. Ak, kupujúci zrealizuje objednávku v deň, ktorý nie je pracovným dňom, plynie pre predávajúceho lehota na kontrolu a prijatie objednávky, až prvým pracovným dňom. 8. V prípade, ak kupujúci urobil objednávku prostredníctvom e-shopu, predávajúci potvrdí objednávku bezprostredne po jej doručení, pričom objednávka a jej potvrdenie sa považuje za doručené, ak zúčastnené osoby, ktorým sú adresované, majú k nim na svojich elektronických zariadeniach prístup. 9. Návrh na uzavretie zmluvy (objednávku) môže kupujúci odvolať len do okamihu jej potvrdenia predávajúcim. Kupujúci môže objednávku odvolať len rovnakým spôsobom, akým objednávku urobil; toto ust. čl. II. bod 9 týchto VP, sa neaplikuje pri uzavretí zmluvy na diaľku spotrebiteľom (čl. VII. bod 2 VP). Článok III.Dodacie podmienky 1.Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar určený podľa druhu, určeného množstva a v požadovanej kvalite (ďalej len "tovar") v súlade s objednávkou kupujúceho urobenou podľa článku II. bod 4 až 9 VP. 2. Dodanie tovaru sa môže uskutočniť (a) jeho prevzatím kupujúcim v mieste prevádzky predávajúceho (resp. v mieste skladových priestorov) predávajúceho (b) jeho dodaním kupujúcemu na miesto uvedené v objednávke ako miesto dodania tovaru, prostredníctvom poštového prepravcu, alebo kuriéra (dopravcu), a to na náklady kupujúceho. Tovar je dodaný v okamihu, keď ho prevezme kupujúci alebo ním určená osoba (poverená v objednávke). Predávajúci s dodaním tovaru, nezabezpečuje montáž dodaného tovaru. Predávajúci si splní zmluvnú povinnosť tovar dodať kupujúcemu, ak je súčasťou objednávky aj dodanie tovaru, odovzdaním objednávaného tovaru dopravcovi na prepravu. 3. Vlastnícke právo k tovaru (predanej veci) a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci, prechádza na kupujúceho okamihom dodania tovaru, ak je tovar dodávaný prostredníctvom prepravcu, alebo poštového doručovateľa. Ak je jednotlivá kúpna zmluva uzavretá ako samoobslužný predaj (predaj v predajni) nadobúda kupujúci vlastnícke právo k veci až zaplatením kúpnej ceny, do tohto okamihu môže kupujúci vec vrátiť na pôvodné miesto. Zodpovednosť kupujúceho za škodu na veci tým nie je dotknutá. 4. Predávajúci zabezpečuje dodanie tovaru kupujúcemu, prostredníctvom kuriérskej spoločnosti; aktuálne ide o spoločnosť DPD (Direct Parcel Distribution SK s.r.o., IČO: 35 834 498). Náklady na prepravu tovaru sú uvedené na internetovej stránke predávajúceho www.ewalds.sk/pages/sposob-dopravy-a-platby, ako aktuálne platné. Ich zmena je možná na základe zmeny cenníka prepravcu. Náklady na prepravu nie sú zahrnuté v cene dodávaného tovaru, ktorá je uvedená ako predajná cena. 5. V prípade, ak je kupujúcim realizovaná objednávka osobne na predajni predávajúceho, predávajúci doručí tovar kupujúcemu v deň úhrady kúpnej ceny (ak sa zmluvné strany jednotlivo nedohodnú inak). V prípade, ak je objednávka realizovaná mailom (eshop@ewalds.sk) alebo cez e-shop (www.ewalds.sk), predávajúci zabezpečí odoslanie tovaru kupujúcemu od 2 (dvoch) do 10 (desať) pracovných dní, odo dňa potvrdenia objednávky (v závislosti od druhu tovaru). 6. Ak, ide o predaj tovaru na prevádzke predávajúceho (v predajni) je predávajúci povinný pred uzavretím jednotlivej kúpnej zmluvy predviesť tovar alebo prekontrolovať tovar pred kupujúcim, ak to povaha tovaru umožňuje a kupujúci o to požiada. Predávajúci na požiadanie kupujúceho umožní kupujúcemu prekontrolovať dodávaný tovar. Ak, si kupujúci tovar pred dodaním neskontroluje, môže si uplatniť nárok na zjavné vady tovaru, len ak preukáže, že tovar mal zjavné vady, už v čase jeho dodania. 7. Ak je tovar kupujúcemu doručovaný prostredníctvom dopravcu, je kupujúci povinný dodaný tovar riadne prevziať a bezodkladne skontrolovať. Ak po otvorení zásielky kupujúci zistí, že bol obsah zásielky počas prepravy poškodený, je povinný, bezodkladne, najneskôr však do 48 hodín od doručenia zásielky, kontaktovať predávajúceho, a postupovať podľa pokynov predávajúceho, inak predávajúci kupujúcemu neuzná reklamáciu tovaru z dôvodu jeho poškodenia pri preprave. Pri prevzatí tovaru kupujúcim, resp. pri jeho dodaní predávajúcim kupujúcemu, predávajúci vyplní potvrdenie o dodaní/doručení tovaru, ktoré je povinný čitateľne podpísať. Z potvrdenia o doručení/dodaní tovaru musí vyplývať, kto za kupujúceho tovar prevzal. 8. Predávajúci odovzdá kupujúcemu pri odovzdávaní tovaru, predávajúcemu dostupné, doklady viažuce sa na tovar, ktoré sú potrebné na jeho užívanie (návod na použitie), ako aj záručný list, ak je tovar predávajúcemu dodaný treťou osobou a/alebo výrobcom aj so záručným listom; inak sa za potvrdenie o dodaní tovaru považuje doklad o kúpe, teda príslušný daňový doklad (faktúra, potvrdenie z registračnej pokladne). Osobitnú spotrebiteľskú záruku, predávajúci na dodávaný tovar neposkytuje. Článok IV.Platobné podmienky 1. Kúpna cena za tovar je určená vždy na základe platnej cenovej ponuky predávajúceho zverejnenej na internetovej stránke predávajúceho www.ewalds.sk, čím sa považuje za verejne známu, alebo pri predaji v predajni, sú ceny uvedené priamo pri predávanom tovare (ďalej aj "kúpna cena" v príslušnom gramatickom tvare). 2. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dodaný tovar (a) pri osobnom predaji tovaru na predajni, v hotovosti alebo platobnou kartou, pričom predávajúci kupujúcemu vystaví faktúru alebo doklad z registračnej pokladne, pred prevzatím tovaru, (b) pri elektronickom uzavretí kúpnej zmluvy, sa kupujúci zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu za dodaný tovar, pri prevzatí tovaru od dopravcu so službou "na dobierku", alebo platobnou kartou (cez platobnú bránu Gopay), pričom predávajúci je povinný zaslať kupujúcemu faktúru ako daňový doklad, tak, aby bola faktúra kupujúcemu doručená najneskôr pri dodaním tovaru. V osobitných prípadoch sa môže predávajúci s kupujúcim dohodnúť, najmä ak ide o tovar v hodnote nad 1 000,00 eur (s DPH), že kupujúci je povinný zaplatiť za tovar vopred, na bankový účet predávajúceho, na základe faktúry vystavenej predávajúcim a doručenej kupujúcemu. 3. Zmluvné strany berú na vedomie, že predávajúci je platiteľom DPH, preto predajná (resp. jednotková) cena tovaru uvedená pri tovare, je cena s aktuálne platnou sadzbou DPH. Zmena ceny za tovar (zvýšenie alebo zníženie ceny) je vždy závislé iba na rozhodnutí predávajúceho. Zmena ceny tovaru, zo strany predávajúceho, nie je možná po doručení objednávky kupujúceho. Ak, predávajúci rozhodol o dočasnom znížení ceny za tovar (ďalej len ako "výpredaj") je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú predávajúci predával alebo poskytoval tovar v období 30 dní pred znížením ceny tovaru. Predávajúci poskytuje kupujúcim osobitné informácie o možnosti dodania zľavneného tovaru, na svojej internetovej stránke www.ewalds.sk/pages/velkoobchodne-mnozstevne-zlavy. 4. Tovar predávaný predávajúcim, ako na predajni, tak aj na e-shope, je označený predajnou cenou a jednotkovou cenou. Ak, nie je jednotková cena pri tovare uvedená, má sa za to, že je zhodná s predajnou cenou. Tovar predávaný na množstvo sa označuje len jednotkovou cenou. Jednotkovou cenou sa rozumie konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a ostatných daní na množstvo dodávaného tovaru, ktorá sa často a bežne používa pri predaji tovaru. Predajnou cenou sa tak rozumie konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu (tovaru) alebo za určené množstvo produktu (tovaru). 5. V prípade platieb zo zahraničia znáša kupujúci všetky bankové poplatky mimo územia SR. 6. Predávajúci je tiež oprávnený jednostranne si započítať akúkoľvek pohľadávku, ktorú má voči kupujúcemu, s pohľadávkou kupujúceho, ktorú má kupujúci voči predávajúcemu, a to aj na základe iného titulu ako je kúpna zmluva. Predávajúci je oprávnený započítať si voči kupujúcemu aj nesplatné pohľadávky v prípade, ak kupujúci nie je schopný plniť svoje peňažné záväzky voči predávajúcemu; toto ust. čl. IV. bod 6 VP sa nevzťahuje na spotrebiteľské zmluvy. 7. Ak ide o zmluvu uzavretú na diaľku, je kupujúci povinný pred odoslaním objednávky potvrdiť, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu. Ak je pre odoslanie objednávky potrebné stlačenie tlačidla alebo aktivovanie podobnej funkcie v online rozhraní, tlačidlo alebo funkcia musia byť označené ľahko čitateľným spôsobom slovným spojením "objednávka s povinnosťou platby" alebo obdobnou formuláciou, ktorá jednoznačne vyjadruje, že odoslanie objednávky zahŕňa povinnosť spotrebiteľa zaplatiť cenu. 8. Predávajúci v prípade veľkoobchodného predaja, poskytuje pre podnikateľov osobitné cenové podmienky, ktoré sú zverejnené a aktualizované na stránke predávajúceho www.ewalds.sk/pages/velkoobchod-s-dekoraciami. Článok V.Osobitná informačná povinnosť predávajúceho voči spotrebiteľovi pred dodaním tovaru 1. Predávajúci je povinný pred uzavretím jednotlivej kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru za odplatu, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa pred tým ako spotrebiteľ odošle objednávku, a ak nie sú tieto informácie zjavné vzhľadom na okolnosti uzavretia zmluvy alebo na povahu produktu, spotrebiteľovi, jasným a zrozumiteľným spôsobom oznámiťa. hlavné vlastnosti produktu v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu a forme poskytnutia informácií,b. obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania predávajúceho,c. kontaktné údaje predávajúceho: mail alebo tel. číslo,d. predajnú cenu tovaru (produktu), spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu tovaru nemožno predajnú cenu určiť vopred, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky ako aj skutočnosť, že do celkovej ceny tovaru môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred,e. podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar,f. dĺžku trvania záruky za predaný tovar, a dostupnosť spotrebiteľskej záruky, ak ju predávajúci alebo výrobca tovaru poskytuje,g. poučenie o práve spotrebiteľa podať predávajúcemu žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov. 2. Predávajúci poskytne spotrebiteľovi informácie podľa čl. V. bod 1 VP, ak nevyplývajú z týchto VP, alebo údajov o tovare zverejnených na e-shope predávajúceho www.ewalds.sk, osobitne na základe žiadosti spotrebiteľa adresovanej predávajúcemu na eshop@ewalds.sk. Predávajúci žiadosť spotrebiteľa o poskytnutie informácií podľa tohto čl. VP, vybaví najneskôr do 2 (dvoch) pracovných dní. 3. Rozsah informácií podľa čl. V. týchto VP, je daný ust. § 5 zákona o ochrane spotrebiteľa (zák. č. 108/2024 Z.z.). Článok VI.Osobitné informačné povinnosti predávajúceho voči spotrebiteľovi pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho 1. Predávajúci je povinný pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov alebo pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, okrem informácií podľa § 5 zákona, spotrebiteľovi jasne a zrozumiteľne oznámiť(a) adresu elektronickej pošty predávajúceho,(b) adresu predávajúceho, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet,(c) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; predávajúci zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy,(d) poučenie o povinnosti spotrebiteľa znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,(e) poučenie o povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy (teda kúpnu cenu a náklady na dopravu tovaru pri jeho objednaní),(f) poučenie o tom, že spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, alebo poučenie o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy,(g) minimálnu dĺžku trvania záväzku spotrebiteľa, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,(h) poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taká povinnosť. 2. Predávajúci poskytne spotrebiteľovi informácie podľa čl. VI. bod 1 VP, ak nevyplývajú z týchto VP, alebo údajov zverejnených na e-shope predávajúceho www.ewalds.sk, osobitne, na základe žiadosti spotrebiteľa adresovanej predávajúcemu na eshop@ewalds.sk. Predávajúci žiadosť spotrebiteľa o poskytnutie informácií podľa tohto čl. VP, vybaví najneskôr do 2 (dvoch) pracovných dní. 3. Rozsah informácií podľa čl. VI. týchto VP, je daný ust. § 15 zákona o ochrane spotrebiteľa (zák. č. 108/2024 Z.z.). Článok VII.Vrátenie tovaru spotrebiteľom mimo reklamačného konania (odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho) 1. Vrátiť tovar mimo reklamačného konania, môže výlučne spotrebiteľ, a len v prípade, ak je tovar kupovaný prostredníctvom elektronického obchodu (mailom alebo cez e-shop), a ide o tovar zakúpený výlučne od predávajúceho. 2. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, bez udania dôvodu, do 14 (štrnásť) dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. 3. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, na vzorovom tlačive, ktoré je verejne prístupné na e-stránke predávajúceho www.ewalds.sk/pages/poucenie-a-formulare-pre-spotrebitela a jeho doručením predávajúcemu (a) osobne na prevádzku (predajňu) predávajúceho, počas doby, kedy je prevádzka otvorená (tzv. otváracia doba), (b) poštou na adresu sídla predávajúceho, (c) mailom na eshop@ewalds.sk, (d) cez elektronické rozhranie na e-stránke predávajúceho www.ewalds.sk. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy predávajúcemu, jedným z uvedených spôsobov na doručenie odstúpenia od zmluvy. 4. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania (čl. VII. bod 3 VP), ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené (a) pri osobnom doručovaní, okamihom doručenia na prevádzku predávajúceho, počas predajnej doby, (b) dňom jeho odoslania na poštovú prepravu, na adresu sídla predávajúceho, mu na adresu sídla predávajúceho, (c) okamihom odoslania na mailovú adresu predávajúceho eshop@ewalds.sk. 5. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení mailom. 6. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak predávajúci na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov dodal alebo poskytol viacero produktov. 7. Spotrebiteľ je povinný, do 14 (štrnásť) dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, vrátiť predávajúcemu tovar, resp. jeho časť podľa tohto článku VP, len ak je tovar nepoužitý a nepoškodený. Pri odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ (a) dopravné náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, (b) spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru pri jeho bezprostrednom dodaní. Spotrebiteľ je povinný vrátiť predávajúcemu tovar poštou alebo prostredníctvom kuriéra (dopravcu) na adresu sídla predávajúceho, alebo odovzdať tovar predávajúcemu osobne na predajni (prevádzke) predávajúceho. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Ak, spotrebiteľ odstúpil od kúpnej zmluvy, a ide o tovar, ktorý bol dodávaný aj s darčekovým balením (darčekové balenie je súčasťou dodania tovaru), je spotrebiteľ povinný pri odstúpení od zmluvy, vrátiť predávajúcemu ako súčasť tovaru aj darčekové balenie, ktoré musí byť rovnako ako tovar nepoškodené. 8. Predávajúci je povinný do 14 (štrnásť) dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy a súčasného vrátenia tovaru spotrebiteľom predávajúcemu, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou, vrátane nákladov na dopravu za dodanie tovaru pri uzavretí zmluvy, poštovné a iných nákladov a poplatkov, ak ich spotrebiteľ uhradil pri dodaní tovaru pri uzavretí zmluvy predávajúcemu uhradil, znížených o predávajúcim vyčíslené poškodenie tovaru, ak spotrebiteľ vráti predávajúcemu tovar poškodený, alebo inak znehodnotený. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy, ale iba od časti zmluvy (v časti dodaného tovaru). 9. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi platby podľa čl. VII. bod 8 týchto VP, pred tým, ako mu je tovar spotrebiteľom doručený späť do sídla predávajúceho. 10. Predávajúci je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby na bankový účet, ktorý spotrebiteľ uvedie v písomnom oznámení o odstúpení od zmluvy (tým nie je dotknuté právo predávajúceho a spotrebiteľa, sa dohodnúť jednotlivo inak). Vrátenie platieb za tovar, pri odstúpení od zmluvy platené spotrebiteľom v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je úhrada podľa prvej vety súčtom cien za viac produktov, zaokrúhľuje sa až výsledná úhrada. Úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov. Článok VIII.Bazárový predaj (predaj použitého tovaru) 1. Premetom bazárového predaja je predaj použitého tovaru, ktorým sa pre účely týchto VP rozumie výrobok, ktorý bol pred vstupom do predaja použitý po funkčnej a/alebo hospodárskej stránke, t.j. bol v technickom a/alebo hospodárskom chode u predávajúceho alebo tretej osoby, alebo ide o tovar s vadou. Takto predávaný tovar musí byť označený ako bazárový predaj, a predávajúci ho predáva oddelene od ostatných tovarov. 2. Záručná doba u bazárového tovaru, v prípade ak je kupujúci spotrebiteľ je 12 mesiacov a začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady na tovare vzniknuté jeho použitím a/alebo opotrebením a rovnako pri tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu pre vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia cena. Ustanovenia týchto VP sa pri použitom tovare predávaného prostredníctvom bazárového predaja použijú primerane. 3. V prípade predaja použitého tovaru, ktorý má vadu, pre ktorú je tovar predávaný v rámci bazárového predaja, je vylúčená zodpovednosť predávajúceho za túto vadu, pre ktorú je tento tovar predávaný v rámci bazárového predaja, ako aj za vadu (vady), ktoré majú estetický, technický, funkčný a hospodársky súvis s vadou, pre ktorú je tovar predávaný v rámci bazárového predaja. Predávajúci zodpovedá pri tovare predávanom v rámci bazárového predaja, iba za nové vady, ktoré nemajú súvis s vadou, pre ktorú je tovar predávaný v rámci bazárového predaja, a kupujúci má v rámci zodpovednosti za vady iba nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny, pričom na určenie zľavy sa primerane použijú ust. čl. IX. bod 15 týchto VP. Článok IX.Zodpovednosť za vady- reklamačné konanie 1. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar je pri jeho odovzdaní kupujúcemu, ako aj počas záručnej doby spôsobilý na použitie na svoj obvyklý účel a že si počas tejto doby zachová svoje obvyklé vlastnosti. Záručná doba vzťahujúca sa na dodávaný tovar predávajúcim, zodpovedá záručnej dobe poskytovanej výrobcom jednotlivého tovaru, nie však menej ako 2 (dva) roky odo dňa dodania tovaru kupujúcemu. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim (dňom doručenia tovaru) a neplynie po dobu, po ktorú kupujúci nemôže užívať tovar na účely, na ktoré slúži, pre vady tovaru, za ktoré zodpovedá predávajúci. 2. Za vadu predanej veci sa považuje, ak dodaný tovar nie je v súlade so všeobecnými požiadavkami na tovar sa vzťahujúcimi, alebo ak používanie tovaru znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Predaná vec je v súlade so všeobecnými požiadavkami, aka) je vhodná na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie,b) zodpovedá opisu a kvalite alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,c) je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, ad) je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len "životnosť"), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu, a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. 3. Ak sa vada na tovare prejaví do uplynutia 6 (šiestich) mesiacov od doručenia tovaru kupujúcemu (a nejde o vadu, za ktorú by predávajúci nezodpovedal, najmä a nie výlučne nesprávnym používaním tovaru kupujúcim), a ide o nárok spotrebiteľa zo spotrebiteľskej zmluvy, považuje sa takto prejavená vada za vadu, ktorá existovala už v čase dodania tovaru. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady. Kupujúci nie je oprávnený reklamovať samotný obal alebo balenie (krabica, a iné), v ktorom je tovar zabalený a doručovaný, a to ani v prípade, ak ide o tovar zabalený v darčekovom balení (ak darčekové balenie nie je nevyhnutné pre riadne užívanie tovaru, na ktorý obvykle slúži). 4. Predávajúci nezodpovedá za vady na tovare, ktoré boli spôsobené neodbornou inštaláciou, prevádzkou, obsluhou alebo údržbou, používaním tovaru v rozpore s návodom na použitie alebo neodborným spôsobom užívania alebo vonkajšími udalosťami, za ktoré nezodpovedá predávajúci (napr. náhodné okolnosti). 5. Kupujúci je povinný dodaný tovar, po jeho doručení, bezodkladne skontrolovať a zistiť, či dodaný tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami na tovar. Ak, si kupujúci pri dodaní tovar bezodkladne neskontroluje, nie je oprávnený uplatňovať nárok na vady dodaného tovaru, iba ak preukáže, že tovar mal vady už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare (v čase doručenia tovaru kupujúcemu). Ak po otvorení zásielky kupujúci zistí, že bol obsah zásielky počas prepravy poškodený, je povinný, bezodkladne, najneskôr však do 48 hodín od doručenia zásielky, odoslať reklamačný formulár a spravovať sa pokynmi predávajúceho, inak predávajú neuzná reklamáciu tovaru z tohto dôvodu. 6. Ak predávajúci zodpovedá za vadu dodaného tovaru (predanej veci), kupujúci má voči nemu nárok (a) na odstránenie vady opravou veci, (b) na odstránenie vady výmenou veci, (c) právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny (d) právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Spôsob odstránenia vady je vždy závislý na konkrétnom druhu dodaného tovaru, a výber kupujúceho nemôže byť pre predávajúceho neprimerane finančne zaťažujúci, oproti inej voľbe (najmä ak je možná oprava veci, nie je možno žiadať výmenu veci, a pod.). Pri výbere spôsobu odstránenia vady sa vždy zohľadní najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady. 7. Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu vadu na tovare bez zbytočného odkladu po jej zistení, najneskôr do 2 (dvoch) mesiacov od doručenia tovaru, a to osobne na prevádzke predávajúceho (počas otváracej doby), písomne na adrese predávajúceho, mailom na reklamacie@ewalds.sk, alebo prostredníctvom elektronického rozhrania predávajúceho vyplnením elektronického formuláru, pričom v oznámení vady (reklamácii) vadu popíše, uvedie, kedy vadu zistil, ako sa vada prejavuje, a uvedie ním navrhovaný spôsob odstránenia vady. Uplatnený nárok na odstránenie vady nie je možné meniť bez súhlasu predávajúceho. V prípade, ak kupujúci v oznámení vád (reklamácii) neuvedie ním navrhovaný spôsob odstránenia vady, právo voľby mu nepatrí a o spôsobe odstránenia vady na tovare rozhodne predávajúci. Kupujúci vykoná oznámenie uplatnenia nároku z vád tovaru vyplnením reklamačného formuláru, ktorý je verejne dostupný na stránke predávajúceho www.ewalds.sk/pages/reklamacie. 8. Na účely začatia reklamačného konania, ako aj posúdenia dôvodnosti a rozsahu uplatnenej zodpovednosti predávajúceho za vady dodaného tovaru, je kupujúci povinný reklamovaný tovar doručiť predávajúcemu, na svoje náklady, na adresu prevádzky predávajúceho. V prípade, ak bude reklamácia predávajúcim vyhodnotená ako oprávnená, má kupujúci nárok na vrátane nákladov na doručenie tovaru predávajúcemu. Kupujúci má nárok na najnižšie možné náklady, ktoré je nevyhnuté vynaložiť na doručenie tovaru, teda najmä na poštovné, a ak ide o tovar s takými vlastnosťami (napr. nadrozmerný tovar), že ho nie je možné vrátiť poštou a ani kuriérom, môžu sa predávajúci a spotrebiteľ dohodnúť, že si predávajúci tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. V takom prípade, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu rozdiel v nákladoch na doručenie tovaru vyčíslených ako rozdiel v nákladoch na doručenie tovaru pri uzavretí zmluvy, a pri vrátení tovaru (ak takýto rozdiel vznikne). 9. Kupujúci môže uplatňovať nárok zo zodpovednosti za vady na súde len vtedy, ak vytkol vadu u predávajúceho bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť tovar prezrieť. Ak v tejto lehote nevytkne vadu, právo zanikne. 10. Za odstrániteľnú vadu sa považuje taká vada, ktorú možno opravou odstrániť bez toho, aby utrpel vzhľad, funkcia a kvalita tovaru. V prípade dodania tovaru kupujúcemu s odstrániteľnou vadou, má kupujúci nárok požadovať(a) dodanie chýbajúcej časti dodaného tovaru,(b) odstránenie vady na tovare,(c) zľavu z kúpnej ceny za tovar,(d) odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak tovar aj po jeho oprave nie je možné opätovne pre výskyt tej istej vady riadne užívať; za opakovaný výskyt vady sa považuje rovnaká vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná a opätovne sa vyskytla.(e) výmenu za nový tovar. 11. Za neodstrániteľnú vadu sa považuje taká vada, ktorú nemožno odstrániť alebo jej odstránenie nie je účelné s prihliadnutím na všetky rozhodné okolnosti (najmä na výšku nákladov spojených s odstránením vady). V prípade dodania tovaru kupujúcemu s neodstrániteľnou vadou, má kupujúci nárok požadovať(a) výmenu tovaru za nový tovar,(b) primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak sa neodstrániteľnosť vady netýka možnosti riadneho užívania tovaru ako tovaru bez vád (napr. estetická vada) a kupujúci nežiada výmenu tovaru,(c) odstúpiť od kúpnej zmluvy. 12. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak(a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,(b) predávajúci odmietol odstrániť vadu,(c) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,(d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo(e) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. 13. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. 14. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci, najmä ak ostatné veci neplnia samy bez vadnej veci svoj účel, na ktorý sú určené. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti, vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci. 15. Nárok na zľavu z kúpnej ceny za tovar zodpovedá rozdielu medzi hodnotou, ktorú by mal tovar, resp. jeho časť bez vád a hodnotou, ktorú mal tovar s vadami, pričom pre určenie hodnôt je rozhodujúci čas, v ktorom sa malo uskutočniť riadne plnenie. Rovnako sa prihliadne na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia tovaru a možnosti jeho ďalšieho použitia. 16. Za vadu nie je možné považovať zmenu kvality tovaru, ktorá vznikla v dôsledku nesprávneho používania, opotrebenia, ako aj v dôsledku prirodzenej zmeny materiálu z ktorého je tovar vyrobený alebo v dôsledku poškodenia tovaru kupujúcim. 17. Kupujúci je povinný vo vzťahu k reklamovanému tovaru riadiť sa pokynmi predávajúceho až do vyriešenia (ukončenia) reklamácie. V prípade, ak kupujúci nebude predávajúcemu počas reklamačného konania poskytovať súčinnosť, od dobu neposkytnutia súčinnosti kupujúcim, sa predlžuje pre predávajúceho lehota na vybavenie reklamácie. Predávajúci je povinný posúdiť a vybaviť reklamáciu do 5 pracovných dní (ak je to možné vzhľadom na druh predaného tovaru a reklamovanú vadu), v zložitých prípadoch najmä ak si posúdenie vady vyžaduje vyjadrenie výrobcu, znalca, autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osoby najneskôr do 30 (tridsať) dní odo dňa doručenia reklamácie kupujúceho. V prípade, ak je predpoklad objektívneho charakteru, že doba odstránenia vady bude trvať dlhšie ako 30 dní, najmä ak sa na odstránenie vady vyžaduje súčinnosť iných osôb (najmä výrobcu reklamovaného tovaru), upovedomí predávajúci kupujúceho pred uplynutím základnej lehoty 30 (tridsať) dní o tom, že predpokladaná doba na odstránenie vady bude viac ako 30 (tridsať) dní, pričom takto určená dodatočná lehota nemôže byť dlhšia ako 90 (deväťdesiat) dní odo dňa začatia reklamačného konania. 18. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o doručení oznámenia o vytknutí vady tovaru (začatie reklamačného konania), ako aj o predpokladanej lehote, v ktorej predávajúci reklamáciu posúdi a vybaví, a ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa doručenia vytknutia vady spotrebiteľom. Predávajúci písomne upovedomí kupujúceho aj o spôsobe vybavenia reklamácie. 19. V prípade, ak predávajúci neuzná kupujúcemu reklamáciu tovaru, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu cenu za dodaný tovar, ako aj náklady na vrátenie tovaru. O dôvodoch odmietnutia zodpovednosti za vady, predávajúci upovedomí spotrebiteľa písomne. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. V takom prípade má kupujúci nárok aj na náhradu nákladov účelne vynaložených na uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady. 20. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, za ktorú sa považuje najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady, nie však dlhšie ako 30 dní odo dňa začatia reklamačného konania, ak sa predávajúci a kupujúci jednotlivo nedohodnú inak. Predávajúci zabezpečí opravu alebo výmenu veci, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. 21. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci spotrebiteľ neprevezme tovar v lehote 6 (šiestich) mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj. Podľa tohto bodu VP bude postupovať predávajúci primerane aj v prípade, ak kupujúci neprevezme odoslaný tovar, po ukončení reklamačného konania, v ktorom Článok X.Osobitné ustanovenia 1. Zmluvné strany sa dohodli, ak tieto VP neuvádzajú inak, že akékoľvek písomnosti budú doručované druhej zmluvnej strane na adresu sídla, resp. miesta podnikania, resp. bydliska uvedeného na objednávke. Zmluvné strany sa tiež dohodli, že písomnosti sa budú považovať za doručené aj dňom uplynutia úložnej lehoty na pošte, resp. dňom vrátenia zásielky druhej zmluvnej strane v prípade nedoručiteľnosti zásielky (napr. pri zmene sídla alebo miesta podnikania alebo bydliska), a to bez ohľadu na to, či druhá zmluvná strana tieto písomnosti prevzala. Zmluvné strany podpísaním tejto zmluvy vyhlasujú, že s úpravou spôsobu doručovania podľa tohto bodu VP súhlasia. 2. Pre prípad nesplnenia povinnosti kupujúceho riadne prevziať tovar (odmietnutie prevzatia tovaru kupujúcim bez uvedenia dôvodu, alebo kupujúci spotrebiteľ, ktorý nepostupuje podľa ust. § 19 zákona o ochrane spotrebiteľov), má predávajúci voči kupujúcemu nárok na zmluvnú pokutu paušálne v sume 50,00 eur, ktorá pokrýva náklady predávajúceho na manipulácia s tovarom, ako aj náklady na prepravu, ktoré predávajúci už zaplatil dopravcovi). Zmluvná pokuta je splatná dňom doručenia výzvy na jej úhradu kupujúcemu. Týmto nie je dotknutý nárok predávajúceho na náhradu škody spôsobenej porušením uvedenej povinnosti kupujúceho tovar riadne prevziať, ktorá prevyšuje dohodnutú sumu zmluvnej pokuty. 3. Každá zo zmluvných strán je povinná bezodkladne upozorniť druhú stranu na okolnosti, ktoré by mohli spôsobiť ohrozenie plnenia kúpnej zmluvy. 4. Ak je v týchto VP dohodnutá možnosť kupujúceho od jednotlivej kúpnej zmluvy odstúpiť (s výnimkou ust. čl. VII. VP, na ktoré sa táto úprava odstúpenia nepoužije), má sa za to, že kupujúci je oprávnený odstúpiť od jednotlivej kúpnej zmluvy v prípade dodania tovaru s vadou podľa článku IX. týchto VP. Odstúpenie od zmluvy nadobúda účinnosť dňom jeho doručenia druhej zmluvnej strane. Článok XI.Orgány dohľadu a ochrany práva spotrebiteľov 1. Dohľad nad dodržiavaním práv spotrebiteľov vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Trnave, Pekárska 23, 9147 01 Trnava, a Národná banka Slovenska pri poskytovaní služieb informačnej spoločnosti, ktoré súvisia s ochranou finančných spotrebiteľov, postupom podľa osobitného predpisu. 2. Predávajúci informuje spotrebiteľa, že má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa (ust. § 11 zákona číslo 391/2015 Z.z. zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov). 3. Subjektami alternatívneho riešenia sporov sú subjekty zverejnené na internetovej stránke Ministerstva Hospodárstva SR, www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 (ust. § 24 ods. 1 písm. a) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov) Článok XII.Ochrana osobných údajov 1. Kupujúci berie na vedomie, že v súvislosti so vznikom jednotlivej kúpnej zmluvy, ako aj plnenia si vzájomných povinností kupujúceho a predávajúceho z jednotlivej kúpnej zmluvy, bude predávajúci (ďalej aj "prevádzkovateľ") spracovávať osobné údaje kupujúceho (ďalej aj "dotknutá osoba"). 2. Za osobné údaje, ktorá prevádzkovateľ bude spracovávať sa považujú údaje kupujúceho, v tomto rozsahu:(a) meno a priezvisko, adresa bydliska,(b) obchodné meno, sídlom, IČO, IČDPH, zápis v obchodnom (alebo inom) registri,(c) tel. číslo, mailová adresa kupujúceho, za účelom elektronickej komunikácie,(d) fakturačná adresa kupujúceho, adresa doručenia tovaru (doručovacia adresa),(e) číslo bankového účtu kupujúceho, z ktorého bola hradená kúpna cena(ďalej len "spracovávané údaje"). 3. Prevádzkovateľ bude spracovávať osobné údaje iba za účelom plnenia predmetu zmluvy, v nevyhnutnom rozsahu, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby, alebo za účelom, ktorý ako povinnosť vyplýva pre prevádzkovateľa z osobitných právnych predpisov, najmä za účelom plnení povinností vo vzťahu k orgánom štátne správy (najmä v oblasti daňového práva, vedenia účtovnej evidencie, a archívnictva). 4. Poskytnutie osobných údajov dotknutou osobou je nevyhnutné na splnenie zmluvy. Neposkytnutím osobných údajov dotknutou osobou, nie je prevádzkovateľ schopný zabezpečiť plnenie zmluvy v prospech dotknutej osoby. 5. Dotknutá osoba pred vykonaním objednávky musí pri elektronickom uzavretí zmluvy označiť, že súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov, inak nie je možné objednávku odoslať do systému predávajúceho. Takto udelený súhlas dotknutej osoby, je udelený výlučne v rozsahu čl. XII. týchto VP. Tento súhlas nie je možné od dotknutej osoby vynucovať, musí byť poskytnutý vážne, slobodne, konkrétne, informovane a jednoznačne, a môže byť kedykoľvek v budúcnosti odvolaný. 6. Odvolanie súhlasu na spracovanie osobných údajov môže dotknutá osoba vykonať aj bez uvedenia dôvodu, písomne na adresu prevádzkovateľa uvedenú pri identifikácii prevádzkovateľa v záhlaví tohto súhlasu. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním, o čom prevádzkovateľ dotknutú osobu poučuje. 7. Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje dotknutej osoby iba sám. Tretími osobami, ktorým môžu byť poskytnuté osobné údaje dotknutej osoby zo strany prevádzkovateľa sa na tento účel považujú iba dopravca, ktorý bude na základe požiadavky kupujúceho zabezpečovať dopravu tovaru na adresu kupujúceho, zamestnanci prevádzkovateľa, osoba prevádzkovateľom poverená výkonom dohľadu nad spracovaním osobných údajov u prevádzkovateľa (konateľ prevádzkovateľa), štátne orgány, orgány verejnej správy a samosprávy, alebo také osoby, ktoré spracúvajú osobné údaje na základe poverenia prevádzkovateľa za účelom plnenia jednotlivej zmluvy, a toto spracovanie je nevyhnutné na zabezpečenie plnenia zákonných povinností prevádzkovateľa vo vzťahu k štátnym orgánom (spracovanie účtovnej a daňovej evidencie, a pod.). 8. Osobou prevádzkovateľom poverenou za účelom výkonu dohľadu nad spracovaním osobných údajov u prevádzkovateľa je konateľ predávajúceho ewalds@ewalds.sk. 9. Prevádzkovateľ bude osobné údaje dotknutej osoby spracúvať iba po dobu trvania zmluvného vzťahu. Po uplynutí tejto doby môže prevádzkovateľ spracúvať osobné údaje dotknutej osoby výlučne len po dobu, po ktorú mu osobitný právny predpis ukladá povinnosť archivovať doklady a dokumenty, na ktorých sa nachádzajú osobné údaje dotknutej osoby, najviac však po dobu 10 rokov, odo dňa zániku pôvodného účelu spracovania osobných údajov. Po uplynutí tejto doby je prevádzkovateľ povinný osobné údaje povinnej osoby a záznamové média, na ktorých sa nachádzajú zničiť (skartácia záznamových médií). 10. Dotknutá osoba má právo vo vzťahu k spracovaniu svojich osobných údajov(a) získať od prevádzkovateľa potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú,(b) byť informovaná o primeraných zárukách týkajúcich sa prenosu jej osobných údajov, ak sa takéto osobné údaje prenášajú do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,(c) prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe jej osobné údaje, ktoré spracúva (prenos osobných údajov); toto právo nie je možné využiť ak by malo nepriaznivé dôsledky na práva iných fyzických osôb; za opakované poskytnutie údajov má prevádzkovateľ právo účtovať primeraný poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom,(d) žiadať prevádzkovateľa, aby tento bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa jej týkajú,(e) žiadať prevádzkovateľa, aby tento bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, ak dotknutá osoba odvolala svoj súhlas so spracovaním osobných údajov za splnenia podmienok podľa ust. § 23 ods. 2 zákona o ochrane osobných údajov,(f) žiadať prevádzkovateľa, aby obmedzil spracúvanie osobných údajov, za podmienok podľa ust. § 24 zákona,(g) namietať spracúvanie jej osobných údajov z dôvodu týkajúceho sa jej konkrétnej situácie (profilovanie a marketingové spracovanie osobných údajov),(h) prevádzkovateľ je povinný poskytnúť dotknutej osobe informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe jej žiadosti podľa § 21 až 28 zákona o ochrane osobných údajov do jedného mesiaca od doručenia žiadosti,(i) podať návrh na začatie konania podľa ust. § 100 zákona o ochrane osobných údajov, na Úrad na ochranu osobných údajov, ak tvrdí, že boli porušené jej práva pri spracovaní osobných údajov prevádzkovateľom. 11. Prevádzkovateľ nebude prenášať osobné údaje dotknutej osoby do tretej krajiny. Osobné údaje poskytnuté dotknutou osobou, budú využívané prevádzkovateľom iba na území Slovenskej republiky, za účelom plnenia predmetu zmluvy, a zákonných povinností prevádzkovateľa vo vzťahu k štátnym orgánom a orgánom verejnej správy a samosprávy. 12. Prevádzkovateľ nebude zverejňovať osobné údaje dotknutej osoby. Osobné údaje poskytnuté dotknutou osobou, budú využívané prevádzkovateľom iba za účelom plnenia predmetu zmluvy, a zákonných povinností prevádzkovateľa vo vzťahu k štátnym orgánom a orgánom verejnej správy a samosprávy. Článok XIII.Záverečné ustanovenia 1. Zmluvné strany sa dohodli, že ich vzájomné vzťahy, ktoré nie sú výslovne upravené v týchto VP, sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä podľa § 262 ods. 2 OBZ (ak ide o veľkoobchodný predaj), a ak ide o predaj spotrebiteľovi (maloobchodný predaj) vzájomné vzťahy predávajúceho a spotrebiteľa ako kupujúceho sa spravujú príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka (zák. č. 40/1964 Zb. v znení neskorších právnych predpisov), zákona o ochrane spotrebiteľa (zák. č. 108/2024 Z.z.), zákona o elektronickom obchode (zák. č. 22/2004 Z.z.), ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými v Slovenskej republike, ktoré sa na spotrebiteľskú zmluvu vzťahujú. 2. Zmluvné strany sa dohodli, že prípadné spory budú riešiť predovšetkým zmierlivou cestou; v prípade, ak zmluvné strany nevyriešia spor zmierlivou cestou obrátia sa na vecne a miestne príslušný súd podľa príslušných ustanovení Civilného sporového poriadku(zák. č. 160/2015 Z.z.). Ak ide o spor zo spotrebiteľskej zmluvy, môže spotrebiteľ využiť aj možnosť alternatívneho riešenia sporov, podľa zákona číslo 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. 3. Ak má kupujúci sídlo alebo miesto podnikania mimo územia SR, potom sa zmluvné strany dohodli v súlade s ust. § 37e zákona o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom (zák. č. 97/1963 Zb. ZMPSP v znení neskorších predpisov) je na riešenie sporov vzniknutých z kúpnej zmluvy príslušný slovenský súd. 4. Ak má kupujúci sídlo alebo miesto podnikania mimo územia SR avšak v rámci EU, potom sa zmluvné strany dohodli v súlade s ust. oddielu 7 článku 23 Nariadenia Rady (ES) č. 44/2001 z 22.12.2000 o právomoci a o uznávaní a výkone rozsudkov v občianskych a obchodných veciach, je na riešenie sporov vzniknutých z kúpnej zmluvy príslušný slovenský súd. 5. Ak sa niektoré ustanovenia týchto VP stane v dôsledku zmeny všeobecnej právnej úpravy neplatným alebo neaplikovateľným, nemá to za následok neplatnosť jednotlivej kúpnej zmluvy uzavretej medzi predávajúcim a kupujúcim, a predávajúci je povinný zverejniť na svojom webovom sídle, aktualizované VP, bez zbytočného odkladu. 6. Tieto VP sú nedeliteľnou súčasťou všetkých kúpnych zmlúv uzatváraných medzi predávajúcim a klientom, a sú verejne prístupné na webovom sídle predávajúceho www.ewalds.sk. 7. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť VP v závislosti od zmien príslušných právnych predpisov, ktorých zmenou sú VP dotknuté alebo zmenou svojej obchodnej politiky. Túto zmenu a jej termín oznámi predávajúci na svojej internetovej stránke www.ewalds.sk najneskôr 1 (jeden) mesiac pred nadobudnutím účinnosti nových VP s tým, že zmena sa nevzťahuje už na uzavreté kúpne zmluvy. Tieto VP nadobúdajú účinnosť dňom 15.03.2025.